dnes je 19.3.2024

Input:

Marketing - noví obchodní partneři

5.8.2018, , Zdroj: Verlag DashöferDoba čtení: 1 minuta

1.6.1
Marketing – noví obchodní partneři

JUDr. Tereza Drábková, Dr. Milan Vodička

Už úvodní kontakt s potencionálními obchodními partnery má z pohledu ochrany soukromí, a tedy i osobních údajů, své zákonitosti.

Dlouhodobým názorem Úřadu pro ochranu osobních údajů je, že bez souhlasu subjektu údajů nelze pro kontaktování potencionálního zákazníka využít veřejné zdroje, jako je obchodní rejstřík, ARES a podobné evidence. Účelem takto zpracovaných a zveřejněných údajů, který má být v praxi respektován, je plnění ustanovení zákonných předpisů, nejedná se o databázi kontaktů pro obchodní potřeby.

Častou cestou prvního kontaktu jsou elektronické komunikace, tedy e-mail a telefon (telemarketing), jejichž prostřednictvím je učiněna nabídka zboží nebo služeb. Podmínky pro takový postup upravuje zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, který stanoví, že obchodní sdělení je možné

Nahrávám...
Nahrávám...